Piotr Stec – mentor
Prezes Pomorskiej Sieci Centrów Organizacji Pozarządowych oraz Fundacji MAPA Obywatelska.

Animator społeczny i działacz kulturalno-społeczny. Członek Ogólnopolskiego Konwentu RDPP, Pomorskiej RDPP oraz Pomorskiej Rady Organizacji Pozarządowych. Trener, doradca, ekspert 3 Sektora. Doradca formalno-prawny w Powiślańskim Centrum Organizacji Pozarządowych. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Realizator wielu projektów finansowanych, zarówno ze środków krajowych, jak i europejskich.

Interesuje się historią, teatrem lalek dla dorosłych, strategiami i aktywnością społeczną. Mieszka w Kwidzynie.

Krzysztof Stachura 

Jest socjologiem i badaczem społecznym. Pracuje jako adiunkt w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Gdańskiego. Jest specjalistą w zakresie diagnoz lokalnych i ewaluacji. Zrealizował kilkadziesiąt badań społecznych na zlecenie organizacji i instytucji w całej Polsce. Współzałożyciel Fundacji Ośrodek Badań i Analiz Społecznych.

Współpracuje z organizacjami pozarządowymi w roli doradcy strategicznego. Zajmuje się m.in. badaniami aktywności obywatelskiej i przemianami praktyk uczestnictwa w kulturze. Jest autorem i współautorem ponad 80 publikacji naukowych. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Socjologicznego, Rady Kultury Gdańskiej i Association of Internet Researchers.

W ostatnich latach odbył staże naukowe na University of Alberta w Edmonton, University of Texas w Austin i University of York. Pełni funkcję członka redakcji czasopisma „Miscellanea Anthropologica et Sociologica”. Mieszka w Gdańsku.


Tomasz Keler

Członek zarządu Centrum Inicjatyw Obywatelskich w Słupsku. Od 2020 roku także członek zarządu Pomorskiej Sieci Centrów Organizacji Pozarządowych. Absolwent XIV Szkoły Liderów Społeczeństwa Obywatelskiego, Szkoły Komunikacji prowadzonej przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce oraz Szkoły Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP. Certyfikowany doradca Sieci SPLOT oraz certyfikowany doradca biznesowy (Fundacja Fundusz Współpracy dla kadry OWES w ramach projektu „Zintegrowany System Wsparcia ES”). 

Doradca w zakresie m.in: zakładania i rejestrowania organizacji, pozyskiwania i rozliczania projektów, tworzenia i konsultowania statutów organizacji, obowiązków sprawozdawczych, funkcjonowania podmiotów Ekonomii Społecznej i uzyskania statusu Organizacji Pożytku Publicznego. Prowadzi szkolenia z zakresu tworzenia i realizacji projektów społecznych, komunikacji i współpracy z mediami, promocji w mediach społecznościowych, oraz Ekonomii Społecznej. Animator w Ośrodku Wsparcia Ekonomii Społecznej w subregionie słupskim.  Animuje partnerstwa lokalne, wspiera grupy nieformalne i podmioty ekonomii społecznej. Koordynator lokalnego Funduszu Akumulator Społeczny w woj. pomorskim. Autor kilkudziesięciu fotorelacji dotyczących pracy CIO i podmiotów współpracujących. Mieszka w powiecie Słupskim.

 

Michał Bruski

Posiada 17 lat doświadczenia zawodowego w strukturach publicznych służb zatrudnienia, w tym 15 lat na stanowiskach kierowniczych. Realizował szereg programów aktywizacyjnych i innowacyjnych projektów rozwojowych. Posiada bogate doświadczenie w realizacji projektów międzynarodowych w obszarze rozwoju zasobów ludzkich, kształcenia ustawicznego i rozwoju gospodarczego.

Ukończył magisterskie studia socjologiczne na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Jest absolwentem studiów podyplomowych w zakresie rozwoju zasobów ludzkich w Wyższej Szkole Zarządzania w Warszawie oraz podyplomowego studium zarządzania personelem w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Doktorant studiów socjologicznych na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego.

Ukończył kurs metod oceny oddziaływania polityk publicznych organizowany przez Bank Światowy w ramach programu Strategic Impact Evaluation Fund. Mieszka w Gdańsku.


Marta Kosińska

Ukończyła Psychologię na Uniwersytecie Gdańskim, Seksuologię na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu i w Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego w Warszawie, zaawansowany kurs Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, a także Studium Pozyskiwania i Rozliczania Funduszy dla Organizacji Pozarządowych w Wyższej Szkole Bankowej.

Absolwentka licznych szkoleń międzynarodowych i krajowych z tematyki projektowania zmiany społecznej, pracy na rzecz osób wykluczonych oraz specyfiki działania NGO, w tym Szkoły Liderów 2010. Jest w trakcie procesu certyfikacji EFA (Europejskiego Stowarzyszenia Fundraisingu) na zawodową fundraiserkę, ukończyła Zawodowy Kurs Fundraisera (Certified Fundraisier 11). Obecnie w trakcie Szkoły Trenerów, kończącej się uzyskaniem kwalifikacji na poziomie 5. EQF.

Od 15 lat z powodzeniem tworzy i koordynuje działania w organizacjach pozarządowych w Gdańsku. Za inicjatywę i realizację wieloletnich projektów „Edukacja Bez Tabu” oraz „Poradnia Bez Tabu” wraz z zespołem została uhonorowana Europejską Nagrodą Tolerancji Tolerantia 2012. W roku 2015 skoordynowała całoroczną pracę kilkudziesięciu wolontariuszy nad I Trójmiejskim Marszem Równości, dzięki czemu w bezpiecznej paradzie wzięło udział ponad 3000 osób. 

Obecnie związana z Fundacją RC, gdzie zajmuje się pozyskiwaniem funduszy na działania społeczne, prowadzi szkolenia i doradztwo dla NGO, a także kieruje Kreatywnym Działem PR. Mieszka w Gdańsku.

 

Tadeusz Podymiak

Koneser organizacji pozarządowych. Pracuje na rzecz trzeciego sektora od 1991 roku. Od 2006 roku działa w ramach Fundacji Edukacji i Działań Społecznych w Kartuzach. Od ośmiu lat Fundacja prowadzi Centrum Organizacji Pozarządowych. Od  2013 roku pełni funkcję sekretarza Pomorskiej Rady Organizacji Pozarządowych. Jest członkiem Komitetu Monitorującego RPO 2014-2023 i Pomorskiej Wojewódzkiej Rady Rynku Pracy.

Aktywny działacz w Pomorskiej Sieci Centrum Organizacji Pozarządowych i niekwestionowany ekspert trzeciego sektora. Kluczowy doradca w projekcie Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej, szkoleniowiec i doradca biznesowy. Mieszka w Żukowie.

 

Agata Kozyr

Inicjatorka, założycielka i prezes Fundacji Lęborskie Hospicjum Stacjonarne. Certyfikowany Fundraiser. Absolwentka studiów MBA-SGH w Szkole Głównej Handlowej. Posiada 20-letnie doświadczenie w sektorze biznesu. Pracowała jako dyrektor handlowy i prezes firmy produkcyjnej z branży drzewnej zatrudniającej ponad trzysta osób. Pełniła rolę prezesa centrum badań klinicznych. Lubi wyzwania.  

Fundraisingiem zajmuje się już 6 lat. Od 2 lat w roli trenera i konsultanta. Jako doświadczony i kompetentny menedżer podjęła się budowy pierwszego w powiecie lęborskim hospicjum stacjonarnego. Od samego początku nadaje tej misji kierunek rozwoju. Zależy jej na profesjonalizacji trzeciego sektora. Jej ogromną siłą jest umiejętność nawiązywania relacji i pogłębiania ich w długiej perspektywie. Z pasją podchodzi do tematu rachunkowości zarządczej. Prowadzi własną firmę KFS Konsulting Fundraising Szkolenia. Mieszka w Lęborku.

Dorota Wiśniewska

Potrafi łączyć rolę prezesa z koordynacją procesów i sprawnym zarządzaniem. Absolwentka studiów politologicznych, ukończyła kurs kwalifikacyjny z pedagogiki opiekuńczo- wychowawczej, studia podyplomowe „Profesjonalista OWES- kluczowe kompetencje doradców i animatorów. W latach 2017-2018 uczestniczka akcji „Masz głos”.

Koordynator Centrum Organizacji Pozarządowych w Malborku, doradczyni formalno-prawna. Pracuje na terenie subregionu nadwiślańskiego. Wspiera organizacje w powiatach malborskim, sztumskim i starogardzkim. Specjalistka z zakresu ekonomii społecznej, prezes Malborskiego Stowarzyszenia OŚ, członkini Zarządu Pomorskiej Sieci Centrów Organizacji Pozarządowych, certyfikowana przez Fimango Doradczyni Lokalna z zakresu zarządzania finansami NGO. Rzecznik małych i średnich organizacji pozarządowych, animatorka lokalna Funduszu AKUMULATOR SPOŁECZNY, koordynator Centrum Wsparcia Rodziny w Nowym Stawie.
Mieszka w Malborku.

 

Krzysztof Mularski

Prawnik. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego. Członek zarządu Instytutu Metropolitalnego – think tanku zajmującego się problematyką rozwoju metropolii. Pracuje także w spółdzielczości mieszkaniowej, posiada uprawnienia w zakresie lustracji spółdzielni nadane przez Krajową Radę Spółdzielczą. 

Współpracuje z kancelarią SZLACHETKO prawnicy&urbaniści, gdzie obsługuje m.in. podmioty ekonomii społecznej. Współpracuje także z Fundacją RC w ramach Gdańskiego Centrum Organizacji Pozarządowych oraz w punkcie nieodpłatnej pomocy prawnej. Aplikant adwokacki w Pomorskiej Izbie Adwokackiej w Gdańsku. 

Zgodnie z obowiązującymi przepisami UE dotyczącymi ochrony danych, prosimy o zapoznanie się warunkami korzystania z naszych usług. Nasze warunki opisują, w jaki sposób korzystamy z pozyskanych danych i dostępnych opcji w plikach Cookies.