Bądź z nami 10 grudnia (czwartek) od godz. 13:00 do 18:30.

Wyobraź sobie: Twoja organizacja pozarządowa jest stabilna niczym głęboko zakorzeniony dąb. Czerpie z podłoża najcenniejsze zasoby. Rozłożysta korona korzysta z każdego promienia słońca i nie straszny jej wiatr. Jak to drzewo, tak i ona rośnie coraz wyższa, silniejsza i potężniejsza. Daje schronienie, cieszy zielenią i dzieli się życiodajnym tlenem.  

Wyjątkowa konferencja Stabilne i niezależne. NGO + fundraising + kapitał żelazny to szansa na budowę organizacji silnej jak dąb. To wiedza i kontakty, to nowe sposoby i najlepsze pomysły na rozwój finansowy.

Udział w niej to same korzyści dowiesz się przede wszystkim, w którym kierunku iść, by zapewnić finansową stabilność Twojej organizacji. Spotkania z ekspertami i ekspertkami, w tym z samym Tony Myersem, interaktywna forma warsztatów, case study, przykłady owocnej pracy krok po kroku. Zapraszamy. 

Udział w konferencji jest bezpłatny. Uwaga, na konferencję obowiązują zapisy. Kliknij i zapisz się teraz. 

Zapisy na warsztaty odbywają się osobno. Liczba miejsc ograniczona. Uwaga, by móc uczestniczyć w warsztatach należy wysłuchać wykładów – warsztaty będą się odnosiły do przekazanej podczas konferencji wiedzy. Jeśli zgłosić chęć udziału w warsztatach, zapisz się tu. 

Link do udziału w konferencji otrzymasz na adres e-mail podany w formularzu.

Partnerem konferencji jest Pomorska Sieć Centrów Organizacji Pozarządowych. Patronat nad konferencją objęło Polskie Stowarzyszenie Fundraisingu.

Realizacja konferencji jest możliwa dzięki środkom Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030 przekazanym przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego

Program konferencji Stabilne i niezależne. NGO + fundraising + kapitał żelazny |  10 grudnia 2020 | online

13:10

Dzień bardzo dobry. Rozpoczęcie konferencji i wprowadzenie | Jerzy Boczoń, prezes Fundacji RC

Prowadzenie konferencji:

Marta Kosińska, ekspertka Fundacji RC, koordynatorka projektu Żelazne Fundamenty

Piotr Stec, prezes Pomorskiej Sieci Centrów Organizacji Pozarządowych i Fundacji M.A.P.A. Obywatelska

Jerzy Boczoń
Marta Kosińska
Piotr Stec

13:15

Kapitały żelazne, czyli mistrzowskie planowanie przyszłości

Według wyszukiwarki, „dystans maratoński w Polsce już od kilku lat nie notuje wzrostów zainteresowania biegaczy. W ubiegłym roku do mety 10 największych polskich biegów na dystansie 42,195 km dotarło 35 833 tysięcy maratończyków. W ciągu ostatnich 3 lat ich liczba zmniejszyła się o około 500 osób”.

Decyzja o założeniu kapitału żelaznego jest podobna do decyzji o udziale w maratonie. Gdy już wiemy, że czeka nas Wielki Bieg, czujemy radość pomieszaną z lękiem. U większości wygrywa lęk, dlatego takich śmiałków jest wśród nas coraz mniej. 

A nam, jak pójdzie ze zbieraniem kapitału? Skończy się na marzeniach, czy na dużych pieniądzach? Opowiem Wam jak zwiększyć szanse i tak zaplanować działania, by nie tylko stanąć na starcie, ale też dobiec do mety!

Robert Kawałko,

Polskie Stowarzyszenie Fundraisingu

13:30

Pierwsze kroki do kapitału żelaznego. Twój skuteczny fundraising

Znamy organizacje, które zebrały miliony, fascynujemy się ich działaniami. Jednak o ich początkach słyszało niewielu. A to przecież mocne fundamenty i planowanie kampanii pozwalają na spektakularne efekty. Jednak z punktu widzenia stabilności organizacji, to dopiero początek drogi do kapitału żelaznego. W czasie wystąpienia przejdziemy przez etapy tworzenia akcji zbiórkowej, tworzenie komunikacji, procesów obsługi Darczyńców i pozyskiwania sympatyków. Na podstawie tego procesu powstały nasze najbardziej spektakularne akcje: Dom Chłopaków, Dom Mocarzy, Osada Janaszkowo, Most do Nieba. 

Szczepan Kasiński,

Agencja Fundraisingowa Armiger

14:20

Budowa profesjonalnej organizacji opartej o profesjonalny fundraising

Ludzie. Stworzyli potężną organizację, która buduje systemy wsparcia dla osób potrzebujących na całym świecie. Pozyskują i przekazują na ten cel miliony złotych. Polska Akcja Humanitarna – dziś wie o niej każdy, a przecież był czas, gdy stawiali swoje pierwsze kroki. Jak pozyskiwali wiedzę i doświadczenie, by stworzyć relacje z darczyńcami? Jakie popełnili błędy i w jaki sposób je wykorzystali, by działać jeszcze skuteczniej? Zobacz wyjątkowe wystąpienie Grzegorza Gruca, Wiceprezesa Zarządu PAH, odpowiedzialnego za współpracę z partnerami instytucjonalnymi i biznesowymi.

Grzegorz Gruca,

Polska Akcja Humanitarna

14:35

Kto w Polsce może pomóc w zbudowaniu kapitału żelaznego małej organizacji pozarządowej?

Kapitał żelazny kojarzy nam się z dużymi fundacjami za granicą…

Jesteśmy małą organizacją pozarządową. Nasz budżet jest skromny. Co miesiąc otrzymujemy 1000-5000 złotych na naszą działalność. Nie znamy się na zarządzaniu finansami, więc trzymamy środki na rachunku bankowym. Nieco oszczędziliśmy, ale czasem mamy trudniejszy miesiąc, więc dzięki temu posiłkujemy się tymi środkami. W sumie może udałoby się zaoszczędzić rocznie 5-10 tysięcy złotych? W banku mówią nam, że to niewiele, więc mamy jedynie ofertę rachunku oszczędnościowego, ale ostatnio nie mogliśmy uwierzyć, że tylko tyle bank nam doliczył… Boimy się inwestować samodzielnie, bo też nie chcemy kłopotów, gdyby okazało się, że nagle potrzebujemy środków. Kapitał żelazny kojarzy nam się z dużymi fundacjami za granicą… Ale gdyby okazało się, że możemy bezpiecznie lokować nasze oszczędności i dostawać nieco wyższe zwroty niż z rachunku, to na pewno parę osób byśmy namówili. Tylko co im powiedzieć? Co pokazać i powiedzieć?

Dr Jarosław Bełdowski, kancelaria Dentons/SGH/PIMG

14:45

PRZERWA

15:00

Promowanie to nie reklamowanie. Jak zbudować wizerunek i zdobyć zaufanie odbiorców, w tym darczyńców?

Budowanie zaufania i budowanie wizerunku to kluczowe kompetencje w dzisiejszym, zalanym informacjami świecie. Agnieszka Kminikowska, specjalistka w zakresie PR, odpowie na pytania: Jak angażować odbiorców, (jeszcze) nie posiadając wielkich budzetów? W jaki sposób profesjonalizować swoje działania i to komunikować? Na co konkretnie warto wydać pieniądze przeznaczone na promocję działań? Czy płatna reklama to dobry wybór? 

Agnieszka Kminikowska, ekspertka 

15:30

Why endowments for YOU and your organisation? / Kapitał żelazny dla Ciebie i Twojej organizacji – dlaczego warto?

Tony Myers uwielbia zbierać pieniądze. Uwielbia prosić o pieniądze i uwielbia uczyć innych. Od ponad 25 lat Tony pracuje z kreatywnymi zespołami i zbiera pieniądze . . . duże pieniądze . . . i uczy innych, jak to robić. W trakcie swojej kariery zawodowej, pisania, mówienia i szkolenia na 6 kontynentach, pomógł organizacjom pozarządowym zebrać ponad 500 milionów dolarów. Nic z tego nie zrobiło się samo. Wszystkiego dokonał  jako członek większego zespołu. A od 12 lat współpracuje z fundacjami i organizacjami społecznymi w Europie Środkowej i Wschodniej, zbierając pieniądze na dotacje.

Jak to możliwe? Jak można zbierać pieniądze w Europie Środkowej i Wschodniej? A co z Polską? Dlaczego Polska nie jest liderem w zbieraniu pieniędzy na dofinansowanie? Czy w Polsce nie ma pieniędzy? Czy w Polsce nie ma bogatych ludzi? Czy w Polsce nie ma silnych i odnoszących sukcesy przedsiębiorstw i korporacji oraz fundacji

Dołącz do Tony’ego Myersa, który będzie z Tobą badał, jak Ty, Twój kraj i Twoja organizacja może rozwijać się dzięki kapitałom żelaznym.

Jeśli weźmiesz udział w wystąpieniu Toy’ego: 

  1. Zapoznasz się z 7 twardymi prawdami na temat kapitału żelaznego.
  2. Zrozumiesz 5 mitów o kapitałach żelaznych, które uniemożliwiają sukces.
  3. Poznasz (i docenisz) 6 powodów, dla których należy poważnie rozważyć kwestię budowania kapitału żelaznego.

Tony Myers

Ph.D., Certified Fundraising Executive, Principal and Senior Fundraising Counsel, Canada

16:45

PRZERWA

17:00 

WARSZTATY

A

Crowdfunding – czy to jeszcze alternatywny sposób finansowania organizacji, czy już mechanizm obowiązkowy do uwzględnienia w strategii fundraisingowej? 

Skąd czerpać inspiracje do budowania własnych projektów i kampanii? Dlaczego wpłacamy pieniądze na projekty CF? Dla kogo CF to dobry pomysł? Jak przeprowadzić kampanię? 

Omówimy udane przykłady kampanii crowdfundingowych, a także przykłady realizacji kampanii wykorzystujących elementy crowdfundingu, ale nie będących kampaniami (zgodnie z definicją). Poznamy fakty i mity dotyczące crowdfundingu. Omówimy narzędzia wykorzystywane przy organizacji i realizacji kampanii. A na końcu odpowiemy na pytanie postawione w tytule warsztatu.

Agnieszka Płoska, ekspertka 

B

NGO wykluczona biznesowo? Język i kanały komunikacji, które otworzą Ci drogę do darczyńców.

Jeśli mówisz do wszystkich o wszystkim, to nie mówisz do nikogo. Każda grupa docelowa ma swoją specyfikę i kanał dotarcia. Każdą trzeba przeanalizować, by wybrać język, którym do niej przemówimy i za pomocą jakich narzędzi. By iść naprzód, warto zrobić krok w tył. I tak krok wykonamy podczas tego spotkania. Poznacie prosty sposób, by ułożyć sobie mapę komunikacji do poszczególnych odbiorców, w tym i darczyńców oraz sponsorów.

Magdalena Jabłońska, ekspertka 

18:30

Podsumowanie i zakończenie konferencji.

Eksperci i ekspertki, mówcy i prowadzący warsztaty

Gość specjalny:

Tony Myers

Ph.D., Certified Fundraising Executive, Principal and Senior Fundraising Counsel, Canada. 

Zapalony entuzjasta, konsultant ds. fundraisingu, strateg, autor, mówca, mentor i trener, który uwielbia prosić o pieniądze, uwielbia zbierać pieniądze i uwielbia uczyć innych jak to robić. Doświadczenie zdobywał przez całe życie, pracując na 6 kontynentach, w dużych i małych organizacjach, przechodząc szereg zmian. Jego umiejętności w zakresie fundraisingu we współpracy z dużymi darczyńcami, kampanii zbierania sporych  darowizn, planowania strategicznego, rozwoju zarządu i przywództwa sprawiły, że cieszy się on dużym zainteresowaniem jako mówca i konsultant na całym świecie. Tony jest samozwańczym uczniem filantropii i przywództwa, nadal uczącym się i praktykującym swoje rzemiosło. Jest zaangażowany w sukces tych, którym służy. Tak czy inaczej, jego energiczne prezentacje skłonią Cię do myślenia, rzucą Ci wyzwanie i dadzą pewność siebie, abyś mógł rozwijać swoją karierę, cieszyć się pracą i odnosić jeszcze większe sukcesy w świecie obfitości.

dr Jarosław Bełdowski

Doktor nauk prawnych, radca prawny. Jest członkiem Zespołu Bankowości i Finansów międzynarodowej kancelarii Dentons. Łączy karierę zawodową z akademicką jako adiunkt w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Ekspert Banku Światowego od 2014 roku. Członek Zespołu Ministra Sprawiedliwości ds. Nowelizacji Prawa Upadłościowego i Naprawczego przy Ministrze Sprawiedliwości. W przeszłości Asystent Wicepremiera i Ministra Finansów (1997 – 2000), I Wiceprezes Banku Gospodarstwa Krajowego, Radca Ministra Sprawiedliwości w Departamencie Strategii i Deregulacji, Doradca Przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego, Naczelnik Wydziału Współpracy z Zagranicą Narodowego Banku Polskiego. Inicjator i członek wielu organizacji pozarządowych. Prezes Fundacji Polski Instytut Myśli Gospodarczej.

Jerzy Boczoń

Prezes i współzałożyciel Fundacji RC. Kopalnia wiedzy o trzecim sektorze. Konsultant i ekspert programów m.in. Umbrella Project UNDP, Consensus, Civic Dialogue, Forum na rzecz Wychodzenia z Bezdomności, Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży. W latach 2002 – 2008 Przewodniczący Zarządu Ogólnopolskiej Sieci SPLOT. Jest autorem poradników „Standaryzacja Usług Społecznych” i „Budowanie partnerstwa”. Członek Komitetu Ekspertów i współautor „Modelu współpracy administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi”. Laureat Nagrody Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży w roku 2001 „za dokonywanie zmiany społecznej w środowisku” oraz VIP – Wolontariat 2006. W 2011 Odznaczony Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski a w 2015 roku Nagrodą Obywatelską 25-Lecia Samorządności w Polsce.

Grzegorz Gruca

Wiceprezes Zarządu Polskiej Akcji Humanitarnej, członek Zarządu od 1997 roku. Wspiera organizację w zakresie współpracy z partnerami instytucjonalnymi i biznesowymi. W latach 90. był koordynatorem ds. organizacji pozarządowych i współpracy z biurem łącznikowym Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych ds. Uchodźców w Warszawie. W 2011 r. został uhonorowany przez Ministra Spraw Zagranicznych odznaką Bene Merito przyznawaną za działalność wzmacniającą pozycję Polski na arenie międzynarodowej. Współtwórca programu Pajacyk.

Magdalena Jabłońska

Całe swoje 20-letnie życie zawodowe spędziła w branży eventowej i marketingu, głównie współpracując z agencjami i firmami jako freelancerka w obszarze tworzenia treści i PR-u. Gdy wróciła do rodzinnego Gdańska, przewróciła swoje życie do góry nogami i przeszła całkowicie na inną stronę mocy, czyli do sektora pozarządowego. W 2018 roku założyła fundację „Nielada Historia”, która realizuje projekty związane ze wsparciem pomorskich organizacji pozarządowych w marketingu, budowie wizerunku i CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. Jest inicjatorką Spółdzielni Socjalnej Zeroban, czyli upcyklingu materiałów reklamowych w ramach aktywizacji zawodowej osób oddalonych od rynku pracy. Drugie życie dla banerów i dla osób potrzebujących pracy w ramach Spółdzielni Socjalnej Zeroban. Pracuje także w Stowarzyszeniu Morena jako ekspert merytoryczny od mediów i marketingu, edukując młodzież w zakresie tych dwóch zagadnień. Zafascynowana zagadnieniem ekonomii społecznej, promuje ją na każdym kroku. Ma naturalną umiejętność sieciowania ludzi i inicjatyw.

Szczepan Kasiński

Fundraiser, opowiadacz i strateg. W ciągu ostatnich 3 lat pomógł zebrać ponad 13 milionów złotych od Darczyńców indywidualnych i biznesu. Współzałożyciel i prezes agencji fundraisingowej Armiger. Autor książki „Szlachetny Cel”, współautor „Kart Fundraisingowych”. Współpracował z: Caritas Polska, Szlachetną Paczką, Fundacją Jaśka Meli Poza Horyzonty czy dominikankami z Broniszewic, a także z ponad 200 innymi organizacjami.

Robert Kawałko

Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz stypendysta Uniwersytetu Fryburskiego w Szwajcarii. Kierował działami marketingu kolejno w dwóch firmach z branży IT, a od 2001 był fundraiserem w organizacjach pozarządowych. Prowadzi także firmę doradczą specjalizującą się w PR, fundraisingu, szkoleniach i doradzaniu organizacjom. Zainicjował powstanie Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu, którego był prezesem zarządu w latach 2006-2012, następnie wiceprezesem. Od października 2018 r. ponownie pełni funkcję prezesa PSF. W latach 2007 – 2013 był wiceprezesem Europejskiego Stowarzyszenia Fundraisingu, gdzie odpowiadał za rozwój nowych organizacji fundraiserów w Europie. Współtworzył wiele kampanii dobroczynnych i doradzał przy ich wdrażaniu. Wykładał na konferencjach m.in. w Czechach, na Słowacji, na Ukrainie, w Holandii, Japonii, Gruzji i na Węgrzech. Od 2011 roku jest wykładowcą Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie. Doradza działom FR w kilku organizacjach pozarządowych. Jest autorem licznych publikacji na temat fundraisingu i zarządzania organizacjami. Od sierpnia 2015 r. kieruje założoną przez siebie Fundacją Polski Instytut Filantropii, która prowadzi ogólnopolskie kampanie filantropijne – „Kilometry Dobra” „DomyDziecka.org” i „Dobry Testament”.

 

Agnieszka Kminikowska

PR-owiec z pasji i powołania, od siedemnastu lat buduje relacje z mediami i otoczeniem swoich klientów. Dwukrotnie nominowana do prestiżowej nagrody PRotony. Realizuje działania public relations w tym media relations, budowanie wizerunku, prowadzenie komunikacji kryzysowej – dla klientów z różnych branż, w tym organizacji pozarządowych i instytucji kulturalnych. Pracowała jako rzecznik prasowy i specjalista ds. public relations przy festiwalach ogólnopolskich i międzynarodowych. Odpowiadała m.in. za PR i sukces medialny wydarzeń Wielka Pokuta i Różaniec Do Granic (Fundacja Solo Dios Basta) oraz kampanii społecznej na temat bezpieczeństwa dzieci w samochodach Ogólnopolskie Inspekcje Fotelików, (Centrum Bezpieczeństwa fotelik.info). Od 2008 roku pracuje jako szkoleniowiec, konsultant i doradca zewnętrzny dla firm, instytucji i organizacji pozarządowych. Doradza w zakresie CSR, społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju oraz rozmawia z ludźmi, by chciało im się chcieć (coaching i mentoring). Absolwentka studiów podyplomowych „Dziennikarstwo i zarządzanie informacją (PR)” na Uniwersytecie Wrocławskim oraz „CSR. Cele zrównoważonego rozwoju w strategii firmy” na Akademii Leona Koźmińskiego. 

Marta Kosińska

Ekspertka Fundacji RC i koordynatorka projektu “Żelazne Fundamenty. Szansa na niezależność III sektora”. Psycholożka, trenerka, doradczyni organizacji pozarządowych oraz superwizorka animatorów społecznych. Ukończyła Psychologię na Uniwersytecie Gdańskim, Seksuologię na Uniwersytecie im. A.Mickiewicza w Poznaniu i w Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego w Warszawie, a także Studium Pozyskiwania i Rozliczania Funduszy dla Organizacji Pozarządowych w Wyższej Szkole Bankowej. Absolwentka licznych szkoleń międzynarodowych i krajowych z tematyki projektowania zmiany społecznej, pracy na rzecz osób wykluczonych oraz specyfiki działania NGO, w tym Szkoły Liderów 2010. Od 13 lat z powodzeniem tworzy i koordynuje działania w organizacjach pozarządowych w Gdańsku. Za inicjatywę i realizację wieloletnich projektów „Edukacja Bez Tabu” oraz „Poradnia Bez Tabu” wraz z zespołem została uhonorowana Europejską Nagrodą Tolerancji Tolerantia 2012. 

Agnieszka Płoska

Uczy realizacji kampanii crowdfundingowych. Odczarowuje je i pokazuje, jak można spełnić marzenia i finansować je dzięki zaangażowanej społeczności. Nałogowo i zawodowo kreuje pomysły, zamienia je w projekty, a następnie realizuje. Od 2009 roku zajmuje się alternatywnym finansowaniem przedsięwzięć. Od 2014 roku pomogła blisko 100 projektodawcom. Specjalizuje się w kampaniach opartych o nagrody (reward-based crowdfunding), a najchętniej współpracuje z NGOsami oraz osobami gotowymi zmieniać świat na lepsze. 

Piotr Stec

Prezes Pomorskiej Sieci Centrów Organizacji Pozarządowych oraz Fundacji M.A.P.A. Obywatelska. Jeden z liderów pomorskiego 3 Sektora. Animator i działacz kulturalno-społeczny. Członek Ogólnopolskiego Konwentu RDPP, Pomorskiej RDPP oraz Pomorskiej Rady Organizacji Pozarządowych. Członek zespołu eksperckiego do spraw reformy systemu zlecania zadań publicznych przy KPRM.  Trener, doradca, ekspert 3 Sektora. Doradca w Nadwiślańskim Centrum Organizacji Pozarządowych. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Realizator wielu projektów finansowanych zarówno ze środków krajowych jak i europejskich. Interesuje się historią, teatrem lalek dla dorosłych, strategiami i aktywnością społeczną. 

 

Patronat
Partner
Realizacja konferencji jest możliwa dzięki środkom Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030 przekazanym przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami UE dotyczącymi ochrony danych, prosimy o zapoznanie się warunkami korzystania z naszych usług. Nasze warunki opisują, w jaki sposób korzystamy z pozyskanych danych i dostępnych opcji w plikach Cookies.