Silna i stabilna finansowo organizacja pozarządowa to Twój cel? Zapraszamy Cię na konferencję o tym, dlaczego dobry wizerunek NGO jest podstawą fundraisingu i współpracy z biznesem oraz jak prowadzić komunikację zewnętrzną, by budzić zaufanie. Konferencja DOBRA MARKA NGO – Czas Działać! jest częścią projektu “Żelazne Fundamenty. Szansa na niezależność III sektora” realizowanego przez Fundację RC.

Kiedy? 9 grudnia 2021 w godzinach 10:00-17:00

Gdzie? Hotel Mercure Gdańsk Stare Miasto lub LIVE STREAMING

Jak się zarejestrować? Na https://evenea.pl/pl/wydarzenie/dobramarkango

Jeszcze raz o czym? O tym, że aby zacząć współpracę ze środowiskiem biznesowym, należy zrobić porządek z marką swojej organizacji. Bo prawdę mówi stare przysłowie: “Jak Cię widzą, tak Cię piszą”.

Konferencja DOBRA MARKA NGO to zaproszenie do działania.

Fakt 1 – O współpracy pomiędzy sektorem pozarządowym a biznesem mówi się od wielu lat. Obie strony zrozumiały, że z tej relacji wynikają same korzyści. Jednakże po pierwszym zauroczeniu i udanych randkach, ten związek wymaga większego zaangażowania.

Fakt 2 – Marka to opowieść o unikalnych wartościach, które może dać od siebie organizacja pozarządowa. Aby ją napisać, organizacja musi poznać siebie, nauczyć się prowadzić dialog, a nie monolog. Skorzystać z dostępnych narzędzi.

CZY WARTO? PO CO? JAK TO ZROBIĆ?

Jeśli chociaż jedno z tych pytań powstało w Twojej głowie, ta konferencja jest dla Ciebie!

*Program może ulec zmianie.

09:30-10:00 – Jest konferencja, jest impreza! Powitalna kawa i ciastko 

10:00-10:10 – Ponieważ jesteście tego warci – prowadzący ujawniają się na scenie – Maria Witecka-Wiese (Fundacja RC) i Ireneusz Osiński (Fundacja na Rzecz Rozwoju Talentów, Filmpressmedia)

10:10-10:15 – Prosto z serca – Łukasz Samborski, Dyrektor Fundacji RC i Marta Kosińska, Kierowniczka Kreatywnego Działu PR

Blok 1: Żelazne fundamenty 

10:15-10:35 – Rozpuszcza się w ustach, a nie w dłoni – czyli krótka historia o tym, jak wznieść się ponad szum – Łukasz Murawski, porozmawiajmyomarce.plotwiera się w nowej karcie

10:35-10:55 – Marka. Connecting people. Jak budować relacje wewnątrz zespołu, by wszyscy byli zaangażowani w tworzenie marki? – Katarzyna Mendelson-Maciejak,  menedżer ds. PR i Marketingu State Street Bank

10:55-11:15 – Ja jestem Marka. Ty jesteś pragnienie. Jak sprawić by ludzie cię lubili/kupili – Magdalena Skorupka-Kaczmarek, KomunikujMY.pl

11:15- 11:50 – Dłuższa przerwa na networking 

Blok 2: Żelazne zaufanie do dobrej marki 

11:50-12:10 – Just do it. Twoja społeczność w social mediach: od odbiorcy do ambasadora.Agnieszka Zielonka, Fundacja DKMS 

12:10-12:30 – Ty tu urządzisz, czyli kreowanie marki osobistej w III sektorze.Marek Kamiński, Fundacja Marka Kamińskiego.

12:40-13:00 – Dłuższe życie każdej marki to… wiarygodność. Jak zapraszać ludzi do działania i prosić o pieniądze?Aleksandra Kuna, Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie! 

13:00- 13:15 – Krótka przerwa na networking

13:15-13:45 – Wszyscy mają markę. Mam i ja! Talk show z zaproszonymi gośćmi: Monika Brzozowska (Torus), Ewa Liegman (Hospicjum Pomorze Dzieciom) oraz Karolina Janik (Personal PR)

13:45-14:00 – Zakończenie części konferencyjnej

14:00 -14:50 – Lunch 

 Blok 3 – 14:50-16:30 – Warsztaty (obowiązkowa rejestracja)

Rozgłos doda Ci skrzydeł. Co i jak robić, by w mediach było głośno o działaniach naszej NGO? –  Karolina Janik, Personal PR

Mów mniej, będziesz wielki. Efektywna komunikacja NGO.Łukasz Murawski, Porozmawiajmyomarce.pl

A łyżka na to: niemożliwe! Jak czarować słowem, by nie lać wody i przekazać esencję tego, co chcemy.Magdalena Jabłońska, Fundacja RC

Prelegenci

Łukasz Murawski – porozmawiajmyomarce.pl

Psycholog społeczny, absolwent Uniwersytetu SWPS.  Od początku drogi zawodowej związany z brandingiem. Pomaga firmom wyróżnić się na rynku i wypracować założenia komunikacji. Zwolennik upraszczania skomplikowanych teorii – po ludzku tłumaczy zagadnienia związane z komunikacją firm. Wykłada psychologię marketingu i reklamy w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku i Gdyni.

Doradza startupom w inkubatorach przedsiębiorczości. Publikuje w najważniejszych polskich magazynach poświęconych marketingowi (Marketer+, OOH magazine, Nowy Marketing). Tworzy pierwszy w Polsce cykl wywiadów z światowej klasy ekspertami w dziedzinie brandingu. Rozmawiał między innymi z takimi osobami jak Al Ries, Marty Neumeier, Martin Lindstrom, Rita Clifton, czy Chris Do. Rozmowy publikuje zarówno w prasie, jak i w formie video. 

Fot. Dawid Linkowski

Magdalena Jabłońska, specjalistka ds. Komunikacji i Budowania Partnerstw w dziale Kreatywnym Dziale PR.

Do Fundacji RC dołączyła w styczniu 2021. Ma 25 lat doświadczenia w pracy – od pracy w dyplomacji, poprzez branżę eventową, działy marketingu aż po sektor pozarządowy. W każdym z tych obszarów zajmowała się głównie budową wizerunku i tworzeniem treści. Jest całkiem niezłym copywriterem, kocha słowa, żonglowanie nimi oraz komunikowanie za ich pomocą wartościowych znaczeń. Posiada moc łączenia ludzi wokół małych i dużych spraw związanych z CSRem oraz ekonomii społecznej, której jest praktykiem, gdyż to z jej inicjatywy powstała Spółdzielni Socjalnej Zeroban ( upcykling materiałów reklamowych w ramach aktywizacji zawodowej osób oddalonych od rynku pracy). Pracuje także w Stowarzyszeniu Morena (od 2018 r.) jako ekspert merytoryczny od mediów i marketingu, edukując młodzież w zakresie tych dwóch zagadnień.

Aleksandra Kuna, Fundacja Rak’nRoll. Wygraj życie!

Zajmuje się Fundraisingiem Korporacyjnym. Uczestniczyła w budowaniu strategii fundraisingowej organizacji, stworzyła program dla małych firm Dobrodziejska Firma Rak’n’Roll oraz rozwiązania odpowiadające na potrzeby darczyńców biznesowych. Angażuje pracodawców w programy profilaktyczne, umożliwiające pracownikom potwierdzenie swojego zdrowia. Spokój i siłę do działania czerpie z gór, gdzie spędza każdą wolną chwilę.

Magdalena Skorupka-Kaczmarek, CEO KomunikujMY 

Przez dwadzieścia lat pracowała jako dziennikarka prasowa, radiowa i telewizyjna m. in. w TV Canal +, TVP, radiowej Trójce, czy Radiu Katowice. Była rzeczniczką prasową prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza oraz rzeczniczka Gdańskich Inwestycji Komunalnych, spółki odpowiedzialnej za budowę Europejskiego Centrum Solidarności, Tunelu pod Martwą Wisłą, Trasy Słowackiego i Sucharskiego. Współtworzyła kampanie wyborcze w wyborach samorządowych, do Parlamentu RP i Parlamentu Europejskiego. Prowadziła gale i konferencje. Lubi stać przed kamerą i mieć do dyspozycji mikrofon. Kocha pisać i mówić. Jej pasją jest budowa wizerunku osób i firm. W lipcu 2019 roku założyła firmę KomunikujMY, w której może realizować swoje pasje i widzieć twarze zadowolonych Klientów, choć woli ich nazywać Partnerami na drodze do osiągnięcia komunikacyjnych celów. Uczy studentów dziennikarstwa UG oraz zarządzania projektami budowlanymi Politechniki Gdańskiej. 

Monika Brzozowska, Deputy Marketing Director, TORUS.

Z branżą związana od ponad 11 lat. Od samego początku chciała być nie tylko świadkiem rozwoju firmy, ale pragnęła realnie wpływać na ten rozwój, zarówno od strony komunikacji marki. Według niej rolą marki jest wnoszenie do otaczającej przestrzeni wartości, pomocy potrzebującym i dbanie o środowisko. Dlatego krok po kroku rozwijała obszar CSR-u realizując wsparcie lokalnym sportowcom, popularyzując aktywność i balans życiowy, realizując pomoc fundacjom oraz indywidualnym beneficjentom w ramach marketingu sportowego, jak i niezliczonej ilości akcji prospołecznych. Postawiła pasiekę miejską na dachu 60-metrowego biurowca, obecnie wraz z pracownikami firmy sadzi drzewa („Do Nasadzenia”) i niezmiennie stara się wsłuchiwać w otoczenie. W pracy stawia na BIG IDEA, CX, CSR, kierując się funkcjonującym od lat w Torusie claimem MORE [THAN] SPACE. Marzy o rozwoju szeroko pojętego Employer Brandingu w firmie. 

Katarzyna Mendelson-Maciejak,  menedżer ds. PR i Marketingu State Street Bank

Jest menedżerem ds. komunikacji korporacyjnej z ponad 10-letnim doświadczeniem w marketingu, public relations, komunikacji korporacyjnej i zarządzaniu projektami. Koncentruje się na celach biznesowych, wzmacniając reputację firmy wśród odbiorców wewnętrznych i zewnętrznych. Do jej zadań w State Street należą: ścisła współpraca z lokalnymi, regionalnymi i globalnymi zespołami PR, lokalną kadrą kierowniczą, interesariuszami, wdrożenie globalnej, regionalnej strategii PR na rynek lokalny, opracowywanie i realizacja lokalnych strategii i planów medialnych i cyfrowych, budowanie marki pracodawcy, doskonalenie strategii Employer Branding, zwiększanie zaangażowania pracowników poprzez informowanie o lokalnej strategii, celach i inicjatywach korporacyjnych.

Ewa Liegman, prezeska Hospicjum Pomorze Dzieciom

Działa od  2014 roku,  prowadzi domowe hospicjum dla dzieci, hospicjum perinatalne i eMOCję Holistyczne Centrum Wsparcia po Stracie zgodnie z misją: „skoro nie możemy dołożyć dni do życia, dołóżmy życia do dni”. Wytycza wiele ścieżek, szukając wspólnych wartości z biznesem. Robi to nie tylko po to, by pozyskać fundusze, ale także po to, by podnieść świadomość wśród członków firm, od małych biur domowych po duże korporacje. Hospicjum udziela wysokospecjalistycznej pomocy medycznej, psychologicznej i socjalnej całodobowo przez cały rok w promieniu ponad 100 km od Gdańska. Personel medyczny i psychologiczny w ramach hospicjum perinatalnego „Tulipani” opiekuje się również parami, które dowiadują się o poważnych chorobach ich dzieci jeszcze w okresie ciąży. Wielkim osiągnieciem Hospicjum jest doprowadzenie do powstania w Gdańsku Holistycznego Centrum Wsparcia po Starcie eMOCja. Z pomocy fundacji, dzięki konsultacjom online, korzystają na ten moment mieszkańcy całego kraju, a nawet polonia mieszkająca za granicą.

Agnieszka Zielonka, DKMS

Marketer z ponad 10-letnim doświadczeniem w zakresie digital marketingu. W Fundacji DKMS odpowiada za cały przekrój działań online, m.in. kampanie performance, SEM, SEO, komunikację i kampanie w mediach społecznościowych, w tym projekty z influencerami. Przez wiele lat osobiście prowadziła kanały społecznościowe Fundacji DKMS, powiększając liczbę fanów z 60tys. do 0,5mln i utrzymując jednocześnie wysokie zaangażowanie odbiorców. Aktualnie uczestniczy w tworzeniu treści i zarządza obszarem social media.

Karolina Janik, Personal PR

Od 14 lat właścicielka największej agencji komunikacji zintegrowanej na Pomorzu – PERSONAL PR. Strateg i doradca w obszarze media relations, social media i oraz komunikacji kryzysowej. Specjalizuje się w audytach komunikacyjnych oraz tworzeniu strategii komunikacji. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz wice szef sekcji PR i Marketingu Pracodawców Pomorza. Wcześniej przez ponad 3 lata rzecznik prasowy Stadionu Energa Gdańsk. Autorka artykułów i szkoleniowiec z tematyki komunikacji marketingowej. Nadzoruje pod względem strategicznym działania dla kluczowych klientów Personal PR. Wykładowczyni kierunku PR & Media na Uniwersytecie Gdańskim oraz WSB w Toruniu. Twórczyni sieci zrzeszającej agencje PR na 5 kontynentach, w 28 krajach. Inicjatorka programu Skillers Academy.

Marek Kamiński

Marek Kamiński

Zdobywca biegunów, założyciel Fundacji i Marek Kamiński Academy. Inspiruje setki tysięcy ludzi w Polsce i na świecie poprzez książki, filmy, podcasty, webinary i programy trenerskie.

Misją Marek Kamiński Academy jest promowanie wiary w potencjał ludzki i budowanie odporności psychicznej. Daje sprawdzone narzędzia do zmiany i osiągania celów, które od 20 lat zmieniają̨ życie dziesiątek tysięcy ludzi i pomagają̨ w rozwoju osobistym i biznesowym.  

Założyciel Fundacji oraz pomysłodawca międzynarodowego programu transformacyjno-rozwojowego Life Plan Academy dla młodzieży w wieku 14-17 lat, którego celem jest zmiana jakości życia, zapobieganie depresji i budowa własnej wartości, poprzez naukę osiągania indywidualnych celów.

Maria Witecka-Wiese

Na co dzień koordynatorka projektów, na scenie pokazuje supermoce, które przewyższą najlepszego wodzireja! Rzeczowo, profesjonalnie, z klasą i dowcipem poprowadzi Was przez całą konferencję.

Od ponad 10 lat jest związana z sektorem pozarządowym. Absolwentka socjologii na Uniwersytecie Gdańskim. Głównym przedmiotem jej badań naukowych była socjologia sportu i przemiany tożsamości. Dziś prowadzi badania (głównie jakościowe) dla Pomorskiej Pracowni Badań Obywatelskich. Ponadto do jej zadań należy opracowywanie koncepcji projektowych, organizacja szkoleń dla animatorów społecznych oraz pozyskiwanie partnerów.

Ireneusz Osiński 

Praktyk, na wielu polach biznesowych i społecznych. Z wykształcenia psycholog i producent filmowy. Jest przedsiębiorcą, wykładowcą akademickim, Pełnomocnikiem Zarządu ds. Relacji Biznesowych Pracodawców Pomorza – największej organizacji biznesowej na Pomorzu, prowadzi również Fundację na Rzecz Rozwoju Talentów. Autor wielu projektów, w tym kilku kierunków studiów podyplomowych, programów szkoleniowych oraz programów telewizyjnych i audycji radiowych. Zawsze uśmiechnięty, energiczny i nastawiony na działanie. Potrafi w każdej osobie znaleźć unikalną wartość, którą trzeba pokazać światu. 

Ambasador Etycznego Biznesu i Networkingu. Edukator z misją stworzenia świata, w którym każdy osiąga wymarzone cele i jest szczęśliwym człowiekiem.

Mamy sto miejsc dla osób uczestniczących na miejscu, w Gdańsku. W razie obostrzeń zastrzegamy sobie możliwość zmniejszenia liczby osób.

Zapisz się już teraz! https://evenea.pl/pl/wydarzenie/dobramarkango

Śledź na bieżąco nasz profil na FB https://www.facebook.com/FundacjaRC

Współorganizatorem konferencji jest Pomorska Sieć COP.

Patronat Medialny nad konferencją objęło: NGO.PL, Porozmawiajmyomarce.pl. Marketer+ , Brief.pl

Partnerami są: Hotel Mercure Stare Miasto oraz Pracodawcy Pomorza, Brand 24

Konferencja jest częścią projektu “Żelazne Fundamenty. Szansa na niezależność III sektora” realizowanego przez Fundację RC. Dofinansowano w ramach Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030 przekazanym przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego.

Wydarzenie jest realizowane w ramach projektu „Pozarządowy survival- jak przetrwać (i się rozwijać) w pozarządowym świecie” – system wspierania 3 sektora w województwie Pomorskim przez Pomorską Sieć COP. Dofinansowano z budżetu samorządu województwa pomorskiego.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami UE dotyczącymi ochrony danych, prosimy o zapoznanie się warunkami korzystania z naszych usług. Nasze warunki opisują, w jaki sposób korzystamy z pozyskanych danych i dostępnych opcji w plikach Cookies.